Sim City Arena | Polskie forum gry Sim City

FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy

 Forum Sim City Arena Strona Główna

   ProfilProfil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości    GalerieGalerie    ZalogujZaloguj    RejestracjaRejestracja 

SimCity 3000 na Gry.Gildia.pl [recenzja]

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Sim City Arena Strona Główna -> Teksty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
...AAA...
Administrator



Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sławków

PostWysłany: Nie 12:49, 04 Mar 2007    Temat postu: SimCity 3000 na Gry.Gildia.pl [recenzja]

 

Czasami bywa tak, że mamy ochotę wyrzucić wszystkie gry jakie mamy. Nowości nas nie zadawalają, to w co graliśmy ostatnio to nuda a ciekawe gry dopiero ukażą się na Gwiazdkę. Znacie to uczucie? Czasami takie coś przygniata mnie z mocą prasy hydraulicznej. Wtedy staram się sięgnąć gdzieś wysoko na półkę i wyjąć stamtąd kompakt z klasykiem w którego grało się całymi dniami. I właśnie do takiego gatunku gier klasycznych należy pozycja którą chciałbym wam przypomnieć. SimCity. Któż w tą grę nie grał? Chyba każdy użytkownik komputera zetknął się z firmą Maxis. Wszystko co na rynku gier komputerowych ma w tytule "Sim" wychodzi zawsze ze stajni panów od symulacji. Nie mogło być tez inaczej z Sim City.

Po doskonałym SimCity 2000 dla DOS i Windows na chwile wszyscy zapomnieli o wirtualnych miastach. Potem przyszła odwilż i na rynku pokazał się Sim City 3000 - kwintesencja zarządzania dużym miastem. Łączył w sobie najlepsze elementy poprzednich części gry oraz zawierał setki nowych pomysłów i oczywiście nową grafikę. Teraz chciałoby się powiedzieć " Powróćmy jak za dawnych lat, w zaczarowanych bajek świat..." nucąc pod nosem tą znaną piosenkę. Ale sentyment wcale nie musi przeszkadzać w graniu. Powiedzmy sobie szczerze - gra jest do tej pory wspaniała. Może jest to i moja subiektywna opinia, ale ta jest dla całego pokolenia graczy synonimem doskonałej zabawy i zawalonych nocy. Zacznijmy może od początku, bo młodsi gracze pewnie nie wiedzą o czym pisze. Sim City to bardzo złożona symulacja życia miasta - miasta które budujemy od podstaw i przeprowadzamy przez rewolucje gospodarcze i technologiczne, chronimy przed niebezpieczeństwami i próbujemy stworzyć naszym wirtualnym obywatelom raj na ziemi. Na początku będziemy mieli rok 1930 - i tylko podstawowe możliwości w rozwoju i technologii. Potem przyjdzie postęp, wzrost populacji i technologiczny bum. Wszystko to przeżyjemy, a jak Maxis da to wprowadzimy naszych podatników w erę przyszłości i powszechnego dobrobytu. Budowanie miasta to nie jest taka prosta sprawa. Musimy znaleźć odpowiedni i w miarę płaski obszar terenu i pozbawić go jakichkolwiek przeszkód natury przyrodniczej i geologicznej. Potem kładziemy rury wodociągowe i stawiamy trakcję elektryczną. Dalej powstają ulice, elektrownia, pierwsze fabryki, centra handlowe i osiedla dla naszych Simów. Ale wszystko opiera się na pieniądzu,, więc nie możemy przecież zapominać o pieniądzach. Oczywiście teraz powinienem powiedzieć coś o tym co boli każdego - czyli o podatkach. W naszym mieście możemy narzucić różne podatki - od zwykłego dochodowego i VAT po podatki od psów i innych luksusów. Nasz skromny budżet jest bardzo, ale to bardzo wrażliwy na wahania w naszym mieście. Gdy budujemy osiedla mieszkaniowe to powinniśmy pamiętać o takim ich rozmieszczeniu, by naszym mieszkańcom nie było zbyt daleko do pracy ani na zakupy. Spójna i dobrze pomyślana zabudowa to klucz do sukcesu w tej grze. Im lepiej zagospodarowany teren, tym większa cena którą uzyskamy za grunty - im droższe grunty tym większy prestiż naszego miasta. A od tego tylko krok do zależności prestiż miasta - chęć zamieszkania w danym mieście. Jeśli będziemy dobrze gospodarować naszym miastem to wkrótce sprowadzi się do niego wielu nowych obywateli. Co się z tym wiąże będą płacić podatki zasilające nasz budżet. Ale w zamian będzie trzeba stworzyć dodatkowe miejsca pracy... I tak w kółko. Gdy będziecie graćpierwszy raz to bądźcie przygotowani na porażki i finansową klęskę. Gdy już wypracujecie sobie taktykę, będzie mogli być spokojni o przyszłość i finanse. Może teraz opowiem wam o tak zwanych drzewach rozwoju technicznego. To co z definicji nazywamy postępem w grze określono w latach - im późniejszy okres (czytaj data kalendarza) tym więcej zaawansowanej techniki będziemy mieli do dyspozycji. Weźmy taki sektor energetyczny - na początku będziemy mogli postawić tylko elektrownię węglową - mało efektywną i niemożliwie zanieczyszczająca swoje sąsiedztwo. Potem przyjdzie nam postawić elektrownie gazowe, olejowe, kolektory słoneczne, reaktory nuklearne czy tez źródła zasilania czerpiące energię z kosmosu. Każde z nich jest coraz lepsze, bardziej wytrzymałe i produkuje więcej energii zanieczyszczając przy tym o wiele mniej środowisko. Ten sam schemat dotyczy komunikacji - autobusy, tramwaje, ale w końcu przyjdzie pora na metro, samoloty, porty i lotniska. Ważne jest by wspomnieć usuwanie odpadów czyli mówiąc w nowej polszczyźnie -"recycling" (Profesor Miodek dostałby zawału serca). Nasze wysypiska powinny być usytuowane z dala od siedzib ludzkich - zupełnie tak jak w życiu. Na ich terenie powstaną wkrótce zakłady utylizacji śmieci, które z czasem możemy unowocześniać. Będą spalały coraz efektywniej, a przy tym będą też produkować energię jednocześnie zanieczyszczając coraz mniej nasze miasto. Melodia przyszłości - tak nazywa się u nas próba unowocześnienia jakiejś gałęzi gospodarki. Wszystko uzależnione jest oczywiście od pieniędzy, które możemy zdobywać w przeróżny sposób. Gdy jesteśmy dość bogaci możemy ustanowić połączenia do miast sąsiednich, które będą chciały z nami handlować. Mogą od nas chcieć energii, wody czy też zapragną składować śmieci na naszym wysypisku - to bardzo ryzykowny, a jednocześnie bardzo opłacalny interes (szkoda że w Polsce jeszcze nikt tego nie zauważył - odzyskiwaniem odpadów można się wzbogacić niczym Onassis...). Innym ciekawym zadaniem które nas czeka jest woda. Zazwyczaj jest jej brak i niestety będziemy zmuszeni do budowania zaawansowanych instalacji wodno-kanalizacyjnych z dużą ilością pomp. W późniejszym okresie będziemy mogli też stawiać wieże ciśnień i zakłady odsalania wody morskiej - to bardzo ułatwi nam dystrybucje wody w mieście. Ale nie samą gospodarką żyje Sim i naszym zadaniem będzie też wybudowanie odpowiedniej ilości szpitali, posterunków policji, posterunków straży pożarnej oraz szkół, gimnazjów, teatrów, kin i innych obiektów służących rozrywce i nauce (biblioteki, muzea, stadiony). Czasem dobrze umiejscowiony park czy też skwer lub zoo potrafi niepomiernie podnieść wartość gruntów naokoło. Oprócz obiektów pospolitych będziemy mieli okazje na postawienie budynków historycznych czy też specjalnych. Jeśli nasze miasto będzie rosło w siłę to wkrótce będziemy mogli postawić na naszym terenie bazę wojskową i więzienie federalne. Mimo że te obiekty nie są zbyt popularne to będziemy dostawać za nie niezłą kasę w regularnych odstępach czasu. Budynki historyczne to takie budowle, które nic nie kosztują, a jedynie upiększają nasze miasto - Petronas Twin Tower, Empire State Building, Wieza Eiffla, Opera Nowojorska, Statua Wolności - długo by wymieniać, ważne że takich obiektów postawić możemy tylko kilka. SimCity 3000 to nie tylko to co dostajemy na płycie - w sieci można znaleźć bardzo dużą ilość dodatków i edytorów za pomocą których możemy do gry wprowadzić nowe budynki czy też poprawić już istniejące. Dlatego gra nie zostanie zapomniana jeszcze przez długi czas i miejmy nadzieję będzie jeszcze bawić następne pokolenie komputerowych graczy.

Co można powiedzieć na zakończenie? Przynajmniej to, że gra jest doskonała - posiada bardzo dobrą grafikę, ciekawą muzykę i to co wyróżnia hity - świetną grywalność. Jest to gra bez przemocy (nie licząc oczywiście kataklizmów nawiedzających nasze miasto), przeznaczona dla każdego - od najmłodszych do najstarszych. Mogę tylko polecić tą grę każdemu - mimo że gra ukazała się jakiś czas temu to w sklepach można jeszcze znaleźć wersję Gold SimCity. Zapraszam i jeszcze raz polecam.

Ocena ogólna: 8/10


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rockerms
Pipidówek Dolny



Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 1:16, 27 Mar 2007    Temat postu:

 

Only new videos!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Optiplex
Pipidówek Dolny



Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:51, 02 Kwi 2007    Temat postu:

 

Britney Spears Spreading Outdoors!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
11893
Pipidówek Dolny



Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:58, 18 Kwi 2007    Temat postu:

 

Wow!!!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Sim City Arena Strona Główna -> Teksty Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

 

Style Created Freely By