Sim City Arena | Polskie forum gry Sim City

FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy

 Forum Sim City Arena Strona Główna

   ProfilProfil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości    GalerieGalerie    ZalogujZaloguj    RejestracjaRejestracja 

Finanse, czyli być albo nie być dla miasta

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Sim City Arena Strona Główna -> FAQ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
...AAA...
Administrator



Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sławków

PostWysłany: Pią 15:05, 29 Gru 2006    Temat postu: Finanse, czyli być albo nie być dla miasta

 

Jeżeli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Tak mówi przysłowie, i nie inaczej jest w SimCity. Pieniądze drogi graczu, jeżeli grasz bez cheatów tudzież innym pomocy, będą twoim problemem przez całą grę.

Podatki
Naszym stałym źródłem dochodów, które towarzyszy nam niemal od początku do samego końca jest ściąganie należności od podatników. Na starcie jest to właściwie nasze jedyne o źródło gotówki. Opodatkowanie ma także inną ważną funkcje. Dzięki odpowiedniemu manipulowaniu wysokością opłat możemy kierować rozwojem miasta. Wiadomo że gdy na rolnictwo nałożymy 12% to nieco popyt na uprawę roli może spaść. Natomiast gdy mamy do dyspozycji grunt o wysokiej wartości i wyznaczymy strefę biurową, to 4% może zachęcić inwestorów do osiedlenia się właśnie u nas. Naturalnie kasa to nie wszystko, i są inne czynniki wpływające na popyt, lecz na pewno odpowiednia wysokość podatków może nam pomóc.

Na początku życia miasta proponuję bardzo stabilną politykę finansową. Pilnuj każdej inwestycji, byś nie był nagle pod kreską. Opłaty ostrożnie obniżaj i podwyżaj (7%-9%) zależnie od tego jaki kierunek rozwoju wybierzesz, i od MHP. Jeżeli tworzysz miasto przemysłowe, a nie ma on wzięcia, to oczywiste jest że podatki obniżysz do 7%, lub nawet 6%. Na każdą strefę na którą jest wysoki popyt natychmiast zwiększ podatki; ale nie przesadzaj do 9%. Chyba że masz na celu wytępienie danej struktury, wtedy, albo masz naprawdę dobre warunki (bezpieczeństwo, edukacja itp.). Cała sztuka polega na odpowiednim manipulowaniu opodatkowaniem, aby zadowalały Ciebie, jak i ludzi.

Inne źródła kasy

W SimCity możemy zarabiać forsę nie tylko dzięki podatkom. Prócz nich mamy jeszcze 3 podstawowe źródła dochodów: umowy sąsiedzkie, handlowe i zarządzenia.
Zdarza Ci się na pewno że masz nadmiar wody, albo elektrownie pracują w 40%. Wykorzystaj to! Jeżeli graniczy z tobą miasto które może mieć problem z którymś z surowców, ulżyj mu. Przeciągnij linie energetyczną, bądź wodociąg do końca mapy i stwórz połączenie z sąsiadem. jest duża szansa że podpiszesz z nim opłacalną umowę dzięki której ty pozbędziesz się nadmiaru prądu, lub wody, a on gotówki.
Wraz z rozwojem miasta zapewne dostaniesz ofertę podpisania umowy na budowę jakiegoś budynku który ma jakieś wady, lecz przyniesie Ci zyski. Możemy np. dostać propozycję postawienia na naszej ziemi poligonu wojskowego, albo składowiska odpadów toksycznych. Najbardziej opłacalnym interesem który polecam, jest postawienie kasyna. Inne stawiaj tylko w czasie problemów finansowych, i najlepiej z daleka od osiedli mieszkalnych.
Zostały nam zarządzenia. Niestety mamy tylko jedno przynoszące nam dochody. Legalizacja hazardu wiele złego nie robi, a gotówke daje. Niewiele, ale na początku każdy grosz się liczy, dlatego radzę to przyjąć.

Wydatki

Najsmutniejsza rzecz. Powodów tracenia jest przeważnie więcej niż zarabiania i z tym musisz walczyć. Głównymi źródłami wydatków są: utrzymanie budynków publicznych (szkół, szpitali, komisariatów, remiz...), dróg, elektrowni, wodociągów, oraz zarządzenia miejskie. Z tego ostatniego na początku rezygnujemy i nie zawracamy sobie głowy. Wszystkim budynkom użyteczności publicznej musimy zajrzeć w finanse. Obniż wszędzie dotacje tak byś nie tracił pieniędzy na marne. Jeżeli w twojej podstawówce jest 400 miejsc, a uczniów 100 to zabierz nieco kasy. to samo się tyczy z finansowaniem karetek czy gimbusów. Obniż dotacje do takiego poziomy by obejmoway strefę mieszkalną i nie więcej. Z transportem uważaj abyś nie obciął finansowania za bardzo, gdyż w ulicach zacznął się pojawiać dziury, powstanie druga Polska. I po co...

Mini solucja by ...AAA... dla SimCityArena.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Sim City Arena Strona Główna -> FAQ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

 

Style Created Freely By